20. jul, 2018.
Jedna od najvažnijih linija komunikacije koje bi jedan medij morao posebno da neguje jeste ona sa svojom publikom. Umesto dopisivanja ili odgovaranja na telefonske pozive, novinari kragujevačkog portala Pressek odlučili su da se sa svojim čitaocima sretnu tet-a-tet i u direktnom kontaktu saznaju šta je to što njihova publika najviše želi da čita. Uz pomoć Slavko Ćuruvija fondacije, to druženje s publikom, nazvano „Poluvreme s Pressekom“, organizovano je u Ćupriji, Kraljevu i Kragujevcu.
Izvor: Slavko Ćuruvija fondacija
„Ideja ’Poluvremena s Pressekom’ bila je da opipamo puls naših sadašnjih i potencijalnih čitalaca“, kaže Marija Obrenović, novinarka Presseka. „Iz Gugl analitike znamo šta je ono što ljudi najčešće ’klikću’ na našem sajtu, ali ne znamo šta je to što ih interesuje, a da ni mi ni drugi mediji uopšte ne pišemo o tome. Zaista su nam ovi susreti bili prilika da prikupimo puno tema i da upoznamo zanimljive ljude koji će biti junaci nekih naših budućih tekstova jer imaju zanimljive životne priče kakve čitaoci vole.“
U želji da pomogne lokalnim nezavisnim medijima, Slavko Ćuruvija fondacija nedavno je pozvala te medije da se prijave na program obuke za sprovođenje crowdfunding kampanja. Odabrano je 16 medija, uglavnom iz onlajn sfere, koji su po završetku programa predložili ideje za svoje crowdfunding kampanje, od kojih je tri finansijski podržala Slavko Ćuruvija fondacija.
Ilir Gaši, programski direktor Fondacije, objašnjava da finansijska podrška nije bila rezervisana samo za troškove crowdfunding kampanje.
„Uspešne crowdfunding kampanje najčešće zahtevaju potpuno formiran medijski proizvod i izgrađen odnos sa publikom. Zato smo medijima ostavili mogućnost da ne realizuju kampanje sada, već da se pripreme za kampanje koje bi realizovali u budućnosti, tako što će unaprediti svoj sajt ili raditi na razvijanju odnosa sa publikom“, navodi programski direktor SĆF.
Portal Pressek opredelio se da dobijenu finansijsku podršku usmeri u promotivnu kampanju. Tako su krajem juna i početkom jula organizovali promotivnu kampanju u tri grada iz kojih dolazi najviše poseta sajtu – u matičnom Kragujevcu, te Kraljevu i Ćupriji. Zbog broja čitalaca Presseka u Smederevu, u planu je da se na jesen organizuje i druženje s građanima tog grada.
„Izabrali smo kafić u svakom od tih gradova, dogovorili se sa vlasnikom ili menadžerom, odredili datum i dva sata smo provodili u razgovoru sa ljudima koji su došli na naš poziv, ali smo tu priliku koristili da uradimo mini-anketu i popričamo i sa onima koji su slučajno došli“, navodi Marija Obrenović.
Ona dodaje da je važan deo „Poluvremena“ bio i da publika upozna novinare Presseka.
„To je bila prilika da nas pitaju šta god žele o sajtu, da steknu uvid u to na koji način novinari razmišljaju, koliko se naše viđenje toga šta je tema za pisanje razlikuje od njihovog. Sve u svemu, ovo je za nas bilo dobro iskustvo, reakcije publike su bile dobre, a i nekoliko kolega već je najavilo da će nam ’ukrasti’ ideju i u svojoj sredini organizovati nešto slično.“
Iako je ovo bila tek promotivna kampanja, Marija Obrenović ističe da u Presseku svakako već razmišljaju i o crowdfunding kampanji, kao načinu da obezbede deo sredstava za funkcionisanje portala.