Foto: Nemanja Jovanov / Slavko Ćuruvija fondacija

Crowdfunding kampanja – alternativni način finansiranja medija?

27. april 2018.


Siromašna tržišta, pa uz to i preplašeni oglašivači, a onda i lokalni konkursi za sufinansiranje medijskih projekata koji su namenjeni uglavnom podobnima – najčešći su problemi koji dovode u pitanje opstanak brojnih lokalnih medija u Srbiji

Ako finansijsku održivost nije moguće obezbediti od oglašivača ili u lokalnom budžetu, iz kojeg se sufinansiraju medijski projekti od javnog interesa, potencijalno rešenje za lokalne medije moglo bi da bude, barem su tako pokazala pojedina regionalna ali i svetska iskustva, u direktnom obraćanju publici – pokretanjem crowdfunding kampanje.

Crowdfunding je alternativni model finansiranja, odnosno skup znanja i tehnika o prikupljanju novčanih sredstava od velikog broja malih davalaca – najčešće običnih građana – radi realizacije nekog projekta ili ideje.

U želji da pomogne lokalnim nezavisnim medijima, Slavko Ćuruvija fondacija pozvala je lokalne medije da se prijave na program obuke za sprovođenje takvih kampanja. Odabrano je 16 medija, uglavnom iz onlajn sfere, koji će po završetku programa predložiti ideje za svoje crowdfunding kampanje, od kojih će tri finansijski podržati Slavko Ćuruvija fondacija, kaže za Cenzolovku Ilir Gaši, programski direktor Fondacije.

Gaši napominje da finansijska podrška koju obezbeđuje Fondacija nije usmerena samo na troškove crowdfunding kampanje.

„Ostavili smo mogućnost i da se mediji opredele da li žele podršku unapređenju određenog sadržaja na svom sajtu ili možda za unapređenje odnosa sa publikom“, navodi programski direktor SĆF i dodaje da će do kraja maja biti poznato kojim medijima će biti obezbeđena finansijska podrška.

Tokom nedavno održane radionice predstavnici 16 lokalnih medija upoznali su se sa istraživanjem o modelima uspešnih medijskih crowdfunding kampanja u regionu i u svetu, ali i o tome šta je od tih iskustava moguće primeniti u Srbiji, te o upotrebi društvenih mreža u cilju povezivanja s publikom.

Tokom radionice učesnici su imali priliku da kreiraju imaginarne crowdfunding kampanje.

„Iako se pokazalo da medijske crowdfunding kampanje najviše imaju uspeha u situacijama kada je medijima ’glava na panju’, odnosno kada ne mogu da nastave s radom bez pomoći publike, smatramo da kroz ovaj program možemo da ispitamo mogućnost crowdfundinga kao alternativnog načina finansiranja nezavisnih lokalnih medija. Nadamo se da ćemo postići i to da mediji počnu da razmišljaju o čvršćem povezivanju sa svojom publikom“, navodi Gaši.

Seminar

Seminar

Seminar

Seminar